Pages

Tuesday, September 15, 2015

Back to school: study and organisation tips

Škola je već počela, a nikako ne mogu da se prilagodim toj promeni između lenčarenja po ceo dan i ranog ustajanja, prelistavljanja slika na tumblru i mnogo obaveza. Verujem da je i vama tako. Ali, sve se može kad se hoće. Zato ću podeliti sa vama svoje načine organizacije i metode učenja koje su meni pomogle, a nadam se da će i vama.
Za početak, važno je da odmah shvatimo da nas čeka još devet meseci škole, domaćih zadataka, ispitivanja... Zato odmah treba da se potrudimo da nam ocene na početku budu što bolje. Takođe, ako ste krenuli u srednju školu, javljajte se i zapnite na početku da bi profesori stekli što bolji utisak o vama. 

Još nešto je veoma bitno, a to je dobra organizacija koju treba da POŠTUJEMO. Često sam zapisivala šta sve treba da odradim, neke podsetnike, vreme određeno za učenje, za odmor... Međutim, nisam se pridržavala tih lista. Tako sam nastavila bez njih i nije mi bio problem da zapamtim šta sve treba da odradim. Ali, sada u srednjoj školi ima mnogo više obaveza, profesori su dosta zahtevniji, nema provlačenja kod domaćih zadataka i ispitivanja. Već sam shvatila da neću moći sve da postignem ako budem odlagala lekcije. Zato sam napravila sebi mali planer u kom beležim sve obaveze vezane za neki predmet, a kada ih obavim, obavezno ih štikliram. To mi daje motivaciju da se i dalje trudim i da sve radim na vreme, jer kada su vam sve obaveze pretočene na papir, i kada jednu za drugom polako otpisujete sa ''to do'' liste, postajaćete ponosniji na sebe zbog završetka nekih stvari, pogotovo ako su vam bile teške( kao analiza pesme Banović Strahinja). Naravno, uvek treba da ostavite vremena za odmor, a baš zato i preporučujem da odmah nakon što dođete kući uradite domaći, spakujete stvari i naučite to što vam treba(sve to, naravno, posle ručka:D) i onda imate vremena na pretek.


Da bi se sve ove stvari sprovele u delo, a da bi tu bilo još dodatne motivacije, važno je da nam radni sto bude dobro organizovan. To uključuje svetle boje i šarene dezene, ali ne treba da bude prenatrpano, jer neuredan prostor lako odvuče pažnju. Stvari koje svaki radni sto treba da ima su hemijske i obične olovke (obavezno ukrašene washi trakama), markeri, planer, post it papirići, voda i sat. Kada učim, tu dodam i knjige i sveske, jer bez njih se ne može. Mobilni obavezno sklonim što dalje da me ne bi ometao. Tako na miru mogu da učim, a pribor mi je na mestu, uredan i veseo :)


Dok učim, volim da različitim markerima podvlačim različite podatke, na primer: plavi koristim za godine, zeleni za imena, narandžasti za definicije... Vidim da su mi drugačije stvari označene na svoj način, i mnogo mi je lakše da tako zapamtim. Privlače me jarke boje, šta ću :D 


To bi bili neki moji saveti oko škole i organizacije, a ako imate neke svoje metode i ideje ostavite ih u komentaru. :)


No comments:

Post a Comment